Nestlé i l’oli de palma

Campo de cereales

Els productes de Nestlé que contenen oli de palma són segurs per a la salut?

Nestlé garanteix que aquests i tots els seus productes són totalment segurs per a la salut.

Els potencials riscos a què es refereix un informe de l'Autoritat Europea de Seguretat Alimentària (EFSA) i que han estat difosos per alguns mitjans guarden relació amb el tractament a què se sotmet la matèria primera després de la seva recol·lecció perquè sigui apta per a consum i durant el procés de fabricació dels productes als quals s'incorpora.

En el nostre cas, vam seleccionar els nostres proveïdors i monitoritzem contínuament els nostres processos per assegurar-nos que tots els nostres ingredients se sotmeten a rigorosos controls de seguretat i compleixen amb tots els requisits legals, així com amb les recomanacions en matèria de seguretat d'experts de la FAO / OMS, entre altres institucions.

És important destacar que en el procés d'elaboració dels nostres productes no es generen greixos trans, ja que no utilitzem cap greix ni oli hidrogenat (greixos trans es relacionen amb un major risc de malalties cardiovasculars).

La utilització de l'oli de palma es realitza per motius sensorials com la textura. En comparació amb els olis convencionals (oliva, gira-sol), és més resistent i manté molt millor la conservació del producte.

Contràriament al que es creu, l'oli de palma és el greix sòlida amb el menor percentatge de greixos saturats. Conté un 52% de greixos saturats, quantitat inferior a la d'altres greixos d'aplicació similar, com l'oli de coco (92%), la mantega (66%) i el sèu (54%) i, a més, conté un 38% de greixos monoinsaturats i un 10% de poliinsaturats.

Un dels nostres compromisos nutricionals és la millora contínua en la quantitat i qualitat de greixos dels nostres productes. D'acord amb aquest compromís, estem alineats amb les recomanacions de l'OMS en relació a greixos saturats (com l'oli de palma) i greixos trans i estem reduint els nivells de greixos saturats dels nostres productes.

 

Objectiu per al 2020: obtenir un oli de palma d'origen 100% responsable

Nestlé està treballant per augmentar la quantitat d'oli de palma d'origen responsable en la seva cadena de subministrament. També ho estem fent per garantir que els nostres proveïdors compleixen amb les nostres Directrius d'abastament responsable (PDF, 1 MB).

Aquestes directrius segueixen els criteris de la Taula Rodona sobre l'Oli de Palma Sostenible (RSPO, per les sigles en anglès) sobre el desenvolupament i ús d'aquest ingredient i van més enllà, ja que inclouen mesures concretes per protegir les molleres i les terres amb grans reserves de carboni. Això últim és fonamental per fer front a la desforestació i prevenir els conflictes socials per les disputes per drets territorials.

Tots els nostres proveïdors han de complir les lleis i regulacions locals sota les nostres directrius. Per això, des de novembre de 2005 el cultiu i extracció de l'oli de palma en zones desforestades no està permès. Així mateix, han de respectar el consentiment lliure, previ i informat de les comunitats indígenes i locals i protegir les molleres i els boscos amb grans reserves de carboni.

Actualment, estem desenvolupant la nostra cadena de subministrament d'oli de palma amb el nostre col·laborador The Forest Trust (TFT, per les sigles en anglès). Ara podem rastrejar més de el 90% d'aquest ingredient. El nostre objectiu és obtenir un oli de palma d'origen 100% responsable en 2020.

Nestlé també se centra en programes d'assistència tècnica per als petits agricultors, com Rurality, la iniciativa de The Forest Trust. Al centrar-nos en aquest col·lectiu, millorem de manera directa el nostre proveïment d'oli de palma responsable, la qual cosa suposa una gran diferència per al manteniment dels agricultors que ens proveeixen.

Quina és la posició de Nestlé davant l'informe de Greenpeace sobre la desforestació a Indonèsia?

Hem detectat alguns problemes amb un dels nostres proveïdors d'oli de palma a Papua, Indonèsia, i estem treballant estretament amb The Forest Trust per tractar-los. Si detectem deficiències en el compliment dels nostres estàndards per part del proveïdor, prendrem mesures, incloent la possible suspensió del contracte.

Nestlé està compromesa amb la "desforestació zero" a tot el món per al 2020. Això vol dir que cap dels nostres productes s'associarà a ella. Ens oposem fermament a la desforestació i l'estem abordant proactivament a través del nostre programa d'abastament responsable.

A Nestlé treballem per aconseguir l'objectiu d'utilitzar només oli de palma procedent d'origen 100% responsable a la fi de 2020 (pdf, 90 Kb).

Què fa Nestlé per fer front als abusos laborals i dels drets humans?

Els abusos contra els drets humans no tenen cabuda en la nostra cadena de subministrament d'oli de palma, però estan presents en el sector. Per abordar-los sistemàticament, es necessita una acció enèrgica i col·lectiva que transformi la indústria i endureixi les normes. Ens comprometem a afrontar qualsevol cas d'abús que es produeixi, treballant estretament amb altres organismes.

A l'abril de 2018 vam llançar el nostre Pla d'Acció global per abordar els temes relacionats amb els drets laborals en la nostra cadena de subministrament d'oli de palma. En ell s'estableixen els objectius, les activitats i les intervencions de les que parlarem amb els nostres socis i altres actors de la indústria per afrontar les qüestions laborals. Així mateix, oferirem actualitzacions públiques i periòdiques del nostre progrés.

El 2017 vam publicar el nostre Pla d'Acció juntament amb una Avaluació de drets laborals de la nostra cadena de subministrament d'oli de palma a Indonèsia, que encarreguem a l'Institut Danès de Drets Humans (DIHR, per les sigles en anglès) i a l'TFT. El pla es va centrar específicament en els drets laborals dels treballadors. Els equips de l'DIHR i de l'TFT van entrevistar a més de 200 persones, inclosos els treballadors de plantacions i fàbriques, petits agricultors i membres de la comunitat local.

Amb aquesta avaluació, Nestlé pretenia comprendre més al detall l'impacte real i potencial sobre el treball en la nostra cadena de subministrament d'oli de palma d'Indonèsia. També vam voler elaborar recomanacions sobre el paper que tant nosaltres com altres agents de la indústria hauríem exercir per abordar-los.

Amb agents ens referim a el govern, la societat civil, organismes nacionals i internacionals de certificació de sostenibilitat, com Oli de Palma Sostenible d'Indonèsia (ISPO, per les sigles en anglès) i la Taula Rodona sobre l'Oli de Palma Sostenible (RSPO, per seves sigles en anglès), organitzacions internacionals i compradors d'oli de palma.

El Pla d'Acció és el següent pas en el nostre treball per aconseguir una cadena de subministrament sostenible, que es basi en el nostre programa d'abastament responsable existent. El camí per assolir la transformació en tot el sector de l'oli de palma és llarg i encara queda molt per fer.

Quina és la posició de Nestlé davant l'informe d'Amnistia Internacional?

En l'informe d'Amnistia Internacional, "Indonèsia. El gran escàndol de l'oli de palma", s'assenyalen presumptes abusos contra els drets humans a Indonèsia i que no tenen cabuda en la nostra cadena de subministrament d'oli de palma. Aquests abusos estaven relacionats amb Wilmar, un dels nostres proveïdors. Estem treballant en estreta col·laboració amb ells per abordar aquest assumpte.

Nestlé va col·laborar activament amb Amnistia durant la redacció del seu informe i proporcionem informació detallada sobre la nostra relació amb Wilmar. Hem respost públicament a les quatre cartes que Amnistia ens ha enviat des d'octubre de 2016 i ens hem reunit amb ells per analitzar la situació i el progrés sobre el terreny.

Algunes de les qüestions que Amnistia assenyala són complexes. Per això, ni els remeis eficaços, ni la millora en les pràctiques de funcionament ni els canvis sistèmics en la indústria en última instància es donen de la nit al dia.

Portem sis anys treballant amb socis, inclòs The Forest Trust (TFT), per millorar la transparència, la traçabilitat i les actuacions dels proveïdors en la indústria de l'oli de palma. El nostre Codi de Proveïdors inclou regles estrictes sobre els drets laborals. Per això, suspendrem a aquells que no compleixin aquests requisits.

Llegiu la nostra resposta completa a l'informe d'Amnistia.

Quines accions està duent a terme Nestlé per acabar amb la desforestació en la cadena de subministrament d'oli de palma?

Nestlé es compromet a garantir que no hi haurà desforestació a les zones de les que obtenim els nostres ingredients i materials d'embalatge en 2020. Assumim aquest compromís en 2010 i va ser el primer d'aquest tipus assumit per una empresa d'alimentació.

Ens hem compromès a posar fi a la desforestació en la nostra cadena de subministrament d'oli de palma; ens estem centrant en millorar la traçabilitat. A més, treballem amb els nostres proveïdors per saber exactament d'on prové el nostre oli de palma.

Amb aquesta informació, no deixem d'augmentar la proporció d'oli de palma d'origen responsable. Aquest és l'oli de palma que obtenim de proveïdors que compleixen totalment amb les nostres Directrius d'abastament responsable i el nostre Codi de Proveïdors. Aquest document prohibeix explícitament la desforestació en la nostra cadena de subministrament.

En termes generals, Nestlé dona suport al compromís de la Consumer Goods Forum d'arribar al final de la desforestació neta per a l'any 2020. Hem signat la Declaració de Nova York sobre els Boscos (PDF, 1 MB), i som un membre actiu de la Aliança Públic Privada Zero desforestació 2020, una aliança dedicada a posar fi a la desforestació en l'oli de palma.

Què fa Nestlé per fer que el seu oli de palma deixi de ser d'empreses involucrades en la desforestació de la selva tropical a l'ecosistema de Leuser (Indonèsia)?

Estem molt preocupats per les denúncies que relacionen a les empreses d'oli de palma amb la desforestació en l'ecosistema de Leuser (Indonèsia). PT. Agra Bumi Niaga, una de les assenyalades en les últimes campanyes relacionades amb aquest assumpte, va anar un subproveedor de Wilmar, que subministra oli de palma a Nestlé.

Wilmar va cessar el seu negoci amb aquesta empresa immediatament després de publicar aquestes acusacions. Nestlé està treballant estretament amb Wilmar per investigar les denúncies.

Wilmar s'ha posat en contacte amb tots els seus proveïdors que treballen en els 50 km de l'ecosistema de Leuser per reforçar la seva Política de no desforestació, no torba i no explotació (PDF, 1 MB). Aquest compromís posa de manifest el de Nestlé per acabar amb la desforestació en la nostra cadena de subministrament d'oli de palma.

A més, Wilmar ha organitzat diversos tallers a la regió per conscienciar sobre la importància de l'ecosistema de Leuser i sobre el necessària que és una acció col·lectiva per protegir-lo.

Estem treballant estretament amb Wilmar i la resta dels nostres proveïdors en iniciatives de sostenibilitat per abordar problemes com la desforestació al nord de Sumatra (Indonèsia), on està l'ecosistema de Leuser. Això ens ajudarà a identificar les zones en què la desforestació és un risc en la nostra cadena de subministrament per a prendre mesures contundents.

Nestlé obté oli de palma de REPSA a Guatemala?

Hem decidit suspendre la compra d'oli de palma a REPSA. Respectarem els nostres contractes vigents amb la companyia, però no els renovarem. Esperem acabar les relacions comercials com a molt tard al setembre de 2018.

Nestlé obté l'oli de palma de el Grup IOI?

Després que al març de 2016 el grup IOI fos exclòs de la Taula Rodona sobre l'Oli de Palma Sostenible (RSPO, per les sigles en anglès) després de les denúncies d'abusos contra els drets humans i la desforestació, Nestlé va deixar de comprar oli d' palma immediatament en plantacions involucrades en aquest assumpte.

Vam poder fer-ho a causa dels forts sistemes de traçabilitat dels que disposem. A més, duem a terme una avaluació de el pla d'acció de IOI juntament amb el nostre soci TFT, en resposta als problemes plantejats. Vam decidir posar fi a aquest tema. Per això, Nestlé no s'adjudicarà cap negoci nou a IOI i els ha cancel·lat tots els contractes existents.

Què s'està fent Nestlé per donar resposta a les inquietuds sobre el proveïment d'oli de palma de Indofood?

Al desembre de 2016, Nestlé i Indofood Group van acordar a Indonèsia fer-se càrrec de l'abastament d'oli de palma per als productes de Nestlé elaborats a la nostra empresa conjunta.

Aquest acord està relacionat amb el nostre objectiu que el 100% de l'oli de palma que comprem es pugui seguir fàcilment fins plantacions gestionades adequadament que compleixin amb les normatives dels Alts Valors de Conservació (AVC), de les Reserves Elevades de Carboni (HCS, per les sigles en anglès) i del Consentiment Lliure, Previ i Informat (CLPI).

La transició va començar al gener de 2017 i ja ha finalitzat. Pel que fa a l'oli de palma que Indofood compra per a ells, nosaltres seguim compartint pràctiques adequades amb la companyia, per contribuir a una transformació més àmplia de el sector.