Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.
Sort by
Sort by

Accés a aliments assequibles i nutritius

Niños sonriendo

Fer front a la malnutrició per a les generacions futures

L’accés a una alimentació adequada i una dieta nutritiva és un dret humà fonamental.

L’Organització de les Nacions Unides per a l’Agricultura i l’Alimentació calcula que fins a 828 milions de persones pateixen fam

Amb una població mundial en augment, que s’espera que arribi als 10.000 milions de persones l’any 2050, el problema continuarà sent tot un repte. Gràcies a la nostra presència mundial, l’àmplia cartera de productes i l’experiència en R+D, estem en una posició privilegiada per ajudar a fer front a aquests reptes i, així, posar dietes saboroses i equilibrades a l’abast de milers de milions de persones. 

Centrem els nostres esforços en la innovació de productes, creant aliments bàsics assequibles i estiguin enriquits amb micronutrients i tenint una orientació clara sobre els perfils nutricionals dels nostres productes.

127.600 milions

Crear una nutrició que sigui assequible mitjançant la innovació

Més de la meitat de la població mundial sobreviu amb entre 2 i 10 $ al dia, per la qual cosa part de la nostra feina de recerca i desenvolupament se centra a crear productes que siguin assequibles enriquits amb micronutrients. Com que les deficiències nutricionals poden variar geogràficament, reflectint diferents hàbits alimentaris, factors històrics, culturals, preferències ètiques i religioses i circumstàncies socioeconòmiques, és fonamental que ens assegurem que aquests nutrients són pertinents a escala local.

Un altre aspecte important és reduir la «bretxa proteínica», que fa referència a que la demanda de proteïnes supera l’oferta o quan el que hi ha disponible és inassequible per a les comunitats autòctones. Estem ajudant mitjançant la participació dels nostres científics a l’ajust de processos i receptes i emprant matèries primeres locals per desenvolupar productes innovadors amb proteïnes d’origen vegetal accessibles que, a més, contribueixin a evitar les emissions de gasos d’ efecte d’hivernacle.

Madre e hija cocinando

Les nostres accions clau

  • Ajudar 50 milions de nens a l’any a adoptar dietes i estils de vida equilibrats a través de Nestlé for Healthier Kids (Nestlé per a uns nens més sans) per al 2030.
  • Continuar explorant els vincles entre l’agricultura regenerativa i la millora de la nutrició.
  • Reduir a la meitat el malbaratament d’aliments a les nostres operacions per al 2030 i accelerar la consecució de la meta 12.3 dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS), ajudant a combatre la pèrdua i el malbaratament d’aliments al llarg de la nostra cadena de valor.
  • Guiar les persones cap a una dieta equilibrada: Nestlé reforçarà el màrqueting responsable de productes temptadors, sobretot els de les categories de confiteria i gelats.
  • Ens assegurarem que totes les porcions de confiteria i gelats per a nens tinguin 110 quilocalories o menys, i tots els productes multiservei d’aquestes dues categories tindran una guia clara sobre les porcions a la part frontal de l’envàs, quan la normativa local ho permeti.
  • Aquests canvis s’aplicaran plenament en els tres anys vinents i començaran la primavera del 2024 al Regne Unit, on Nestlé oferirà una orientació més visual i intuïtiva sobre les porcions dels productes de confiteria a la part frontal de l’envàs.
  • Se sumen a la decisió de Nestlé de restringir voluntàriament la comercialització de productes de confiteria, gelats i begudes a base d’aigua amb sucres afegits a nens menors de setze anys, que va entrar en vigor a principis de juliol del 2023. Nestlé és una de les poques empreses que aplica una política que restringeix la comercialització a nens menors de setze anys.

Millora de la vida a les faveles del Brasil

Al Brasil, es va llançar en 2022 la barreta de fruites i fruits secs Gerando Falcões com a primer producte social de Nestlé. Tots els beneficis es destinen a millorar la vida dels habitants de quatre grans faveles del Brasil, en tres regions: Maceió, Rio de Janeiro i São Paulo. Fins ara, les vendes de la barreta han generat 300 milions de dòlars brasilers (uns 54 milions de francs suïssos) per ajudar a l’organització Gerando Falcões a millorar la vida a les faveles del Brasil.

Lluita contra les mancances de ferro al Pakistan

Al Pakistan, on la meitat dels nens tenen dèficit de ferro, llancem Bunyad Iron+, una beguda làctia assequible enriquida amb una nova font de ferro que l’organisme absorbeix tres vegades millor que les fonts existents.

Ajudem els nens a dur una vida més saludable

Nestlé for Healthier Kids vol conscienciar sobre una alimentació saludable a tot el món. El seu objectiu és combatre la desnutrició, però també posa en relleu els riscos del sobrepès i les malalties cròniques que poden derivar-se de l’obesitat. Les seves investigacions revelen que els nens de la Xina només consumeixen el 16 % de la quantitat recomanada de lactis; el 30 % dels nens de Rússia no mengen verdures cada dia, i el 16 % dels nens dels Estats Units se salten el dinar i es perden importants vitamines i minerals.
A Espanya, els nens i nenes, d'entre 3 i 12 anys, que han participat en el Programa Nutriplato a l'Hospital Sant Joan de Déu en col·laboració amb Nestlé, han adquirit millors hàbits alimentaris i augmentat considerablement el consum de fruites i verdures.

Una xarxa mundial de científics de recerca i desenvolupament

La nostra xarxa d’R+D compta amb 23 seus a tot el món i els nostres científics col·laboren amb les principals universitats i empreses emergents per ajudar a crear una nutrició més assequible i sostenible. El nostre centre d’R+D per a una nutrició assequible d’Abidjan (Costa d’Ivori) és clau en la creació d’aliments dirigits a les necessitats de les poblacions vulnerables de l’Àfrica subsahariana, concretament Costa d’Ivori, Kenya, Nigèria, Senegal i Sud-àfrica. La plantilla està formada per tecnòlegs d’aliments, científics i enginyers especialitzats en innovació al voltant dels cereals, els productes lactis, els aperitius i les begudes.

Portada de Creació de valor compartit i informe de sostenibilitat