Facilitem l’accés de les comunitats a l’aigua potable
Ens comprometem a promoure el dret a l’aigua i al sanejament
L’accés a l’aigua potable i al sanejament és un dret humà fonamental. L’aigua potable, el sanejament i la higiene (WASH) són elements clau per millorar la salut, el benestar i la resiliència de les comunitats.
Com a empresa internacional, aprofitem la nostra magnitud per ajudar més persones de tot el món a accedir a aigua neta, potable i segura, així com a instal·lacions de sanejament. Treballem conjuntament amb organitzacions i socis locals per ampliar l’accés al WASH de les persones a les comunitats on operem.
Donem suport a programes WASH destinats a les comunitats locals
Impulsar iniciatives WASH eficaces a les comunitats locals és essencial, ja que cada comunitat té necessitats i prioritats diferents. Per garantir que les nostres accions generin el màxim impacte, fem servir la nostra eina de Procés de Relacions Comunitàries, que ens permet col·laborar estretament amb les comunitats locals i subministrar WASH allà on més es necessita.
Aigua i sanejament: Un dret humà
A més de garantir l’accés a aigua potable i serveis de sanejament als empleats de Nestlé, també treballem per facilitar-ne l’accés a les comunitats que envolten les nostres operacions directes. A principis del 2023, posar en marxa el nou Pla d’Acció sobre qüestions destacades de drets humans, centrat en el dret a l’aigua i al sanejament. Aquest pla situa l’aigua, el sanejament i la higiene al centre de les nostres activitats de gestió de l’aigua i té com a objectiu prevenir i mitigar els riscos relacionats amb el WASH, tant a les nostres operacions com a la cadena de subministrament agrícola.
Enfortir les comunitats mitjançant l'accés a l'aigua
Ajudem a millorar la infraestructura i la qualitat de l’aigua a Egipte
Benha (Egipte) acull una de les nostres plantes d’embotellament i la comunitat de Kafr Arbeen, un poble de 27.000 habitants que fins fa poc no disposava d’accés a aigua potable, un recurs essencial. Per aquest motiu, juntament amb els municipis de la zona, vam posar fil a l’agulla per trobar una solució.
Vam substituir l’antic dipòsit d’aigua per un de més gran i vam millorar l’eficiència de bombament del pou existent. A més, vam instal·lar un nou sistema de filtració i vam ampliar la xarxa de canonades per tal que més famílies poguessin disposar d’aigua corrent neta a les seves llars.
També vam impulsar la rehabilitació del canal de Senaity. Tot i estar envoltada de terres agrícoles, la comunitat de Kafr Arbeen depenia d’una font d’aigua insuficient i contaminada per residus, amb parets deteriorades que provocaven fuites d’aigua.
Primer vam netejar els residus i, posteriorment, vam reforçar el terra i les parets del canal amb formigó per evitar filtracions i millorar el flux d’aigua cap a les terres agrícoles. Aquesta actuació va afavorir la salut i el rendiment dels cultius, aportant més beneficis als agricultors i millorant la qualitat de vida de la comunitat.
WASH al Pakistan
El Pakistan és un dels països amb més escassetat d’aigua del món, ja que la major part dels seus recursos d’aigua dolça es destinen a l’agricultura. A més, el 2022 el país va patir una sequera extrema i una greu manca d’aigua, seguida de les pitjors inundacions monsòniques de l’última dècada, que van arrasar nombroses llars i van destruir terres de cultiu essencials.
Les nostres quatre fàbriques i altres centres a Islamabad, Kabirwala, Port Qasim i Sheikhupura compleixen els estàndards del compromís WASH, garantint així els drets de més de 7.500 empleats. A més, hem posat en marxa sis instal·lacions d’aigua potable que proporcionen diàriament aigua neta i segura a més de 60.000 persones, amb controls periòdics per assegurar-ne la qualitat.

