La presència de Nestlé a Espanya

Primera fábrica de Nestlé en España, La Penilla (Cantabria)

En 1905, Nestlé España va instal·lar la seva primera fàbrica a La Penilla (Cantàbria), dedicada inicialment a l'elaboració de Farina Lacteada Nestlé i, poc després, a la de Llet Condensada La Lletera. Tots dos productes, únics en el seu gènere en aquella època, van exercir un important paper en l'alimentació infantil.

Aquesta activitat pren entitat jurídica en constituir-se a Barcelona, en 1920, la Societat Nestlé, Anònima Espanyola de Productes Alimentosos, denominació que, en 1995, canviaria per la de Nestlé España S.A.

Prenent com a punt de partida el centre productor de la Penilla, al qual s'incorpora la fabricació de les Xocolates en 1928, la xarxa industrial de Nestlé va anar creixent. En l'actualitat, Nestlé a Espanya disposa d'un total de 10 centres de producció repartits per tot el país.

Nestlé, amb una plantilla mitjana de 4.175 persones, està avui present en molt diversos sectors de l'alimentació i ofereix al consumidor una àmplia i variada gamma de productes alimentosos que, en un moment o un altre de la seva vida, formen part dels seus hàbits de consum: aliments infantils, lactis, xocolates, cafès i begudes a base de cereals, culinaris, cereals per al desdejuni, gelats, ultracongelats, aigües minerals i especialitats de nutrició clínica. Té també una important presència en el mercat d'aliments i cures per a mascotes.

El 2022, les vendes de Nestlé a Espanya1 van aconseguir els 2.364 milions d'euros en termes comparables2. Les exportacions de les seves 10 fàbriques espanyoles3 han estat clau en l'exercici en sumar 896 milions a la xifra de negocis. Un any més, Nestlé ha continuat reforçant els seus centres de producció a Espanya amb inversions que van superar els 60 milions d'euros.

Organització

La nostra estructura a Espanya està formada per diverses entitats jurídiques. D'elles, Nestlé Espanya S.A., amb seu a Esplugues de Llobregat (Barcelona), és la de major dimensió i gestiona una extensa gamma de productes.

Ens organitzem en diferents direccions amb missions específiques que treballen conjuntament. Les direccions d'àmbit corporatiu s'ocupen de les àrees financera, legal, de comunicació, producció, recursos humans, cadena de subministrament, processos operacionals i vendes, mentre que la resta se centren en la gestió de les diferents gammes de productes.

Al Campus de Nestlé a Esplugues de Llobregat hem instal·lat unitats que donen serveis internacionales, com el IT Hub i Purina Studios, entre altres.

Equip humà

En l'actualitat, Nestlé compta amb una plantilla mitjana de Nestlé 4.175 persones. El nostre equip humà constitueix la clau de l'èxit de l'activitat que realitzem a Nestlé, de manera que promovem el desenvolupament personal, emocional i professional dels nostres treballadors a través de diverses iniciatives. Així mateix, apostem per l'estabilitat laboral, la creació d'oportunitats i la formació contínua.

Per a assegurar el benestar dels nostres empleats, als qui considerem l'actiu més valuós, en Nestlé ens esforcem per garantir la salut i la seguretat laboral i impulsem la igualtat de gènere i la conciliació de la vida familiar i laboral.

L'alt índex de permanència del personal de Nestlé, situat actualment en 13,2 anys de mitjana, és el resultat de l'interès que tenim a establir una relació a llarg termini amb els nostres treballadors.

Descarrega el nostre dossier de premsa en PDF (4,41 MB)

(1) Aquestes dades reflecteixen l'activitat comercial conjunta de Nestlé España SA, Nestlé Purina PetCare España SA i Cereal Partners Espanya AEIE (50%).
(2) Les xifres de 2022 inclouen les vendes de la societat Atrium Innovations España SL i Suplements Solgar SL, incorporades a Nestlé España SA a tancament de l'exercici 2022; i exclouen les vendes de puré de patata Maggi des de l'1 d'octubre degut a la seva desinversió, per la qual cosa les xifres de 2021 s'han recalculat a efectes comparatius.
(3) Nestlé a Espanya compta amb 10 centres de producció situats en: Pontecesures (Pontevedra), Sebares i Gijón (Astúries), La Penilla (Cantàbria),Miajadas (Càceres) i Herrera del Duc (Badajoz), Girona i Viladrau (Girona), Reus (Tarragona) i Castellbisbal (Barcelona)