Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Nestlé for Healthier Kids

nestle kids

Volem ajudar 50 milions de nens de tot el món a portar una vida més saludable en 2030

La nutrició és clau per garantir el desenvolupament saludable de l’infant. Però, com sempre, la teoria és una cosa i la pràctica n’és una altra. Animar els infants a menjar més verdures i fruites, garantir que tinguin els àpats més nutritius que es pugui i incorporar fonts de proteïnes diversificades, incloses les opcions basades en vegetals, de vegades pot ser un desafiament per a mares, pares i cuidadors.

Nestlé for Healthier Kids aplega tots els nostres esforços per donar suport a mares, pares i cuidadors en el seu camí per criar uns infants més saludables. Estem llançant aliments i begudes més nutritius a tot el món per respondre a les necessitats nutricionals dels infants i, alhora, oferim educació nutricional a través de programes escolars, a banda de consells quotidians i receptes saludables per a pares i mares. La nostra ambició és ajudar a fer que 50 milions d’infants portin vides més saludables el 2030.

Implicar els infants en la preparació dels àpats els ajuda a adoptar uns hàbits alimentaris més saludables: en resum, la qualitat de la seva alimentació és millor i els infants estan més predisposats a menjar fruites i verdures. És per això que animem a que la família s’uneixi a la cuina.

Per què els millors àpats són els que preparem junts?

La qualitat de l’alimentació és millor en els infants que ajuden a preparar els àpats a la llar 1,2,3 Els infants que ajuden a preparar els àpats a casa mengen més fruites i verdures 4,5,6 Els infants que s’impliquen en la preparació dels àpats tenen més preferència per menjar vegetals 7,8,9

Com podem fer que els infants participin en la preparació del menjar?

Set idees per cuinar amb infants Mare i filla tallant masa de galetes

Fes clic aquí per trobar receptes saludables i saboroses per cuinar amb infants: https://www.nutriplatonestle.es/que-es/recetas

Receta de salmó amb mongetes

El programa se centra en dues àrees:

1) Accelerar la transformació de la nostra cartera de productes

Per a garantir que les nostres marques promoguin estils de vida més saludables:

  • Hem eliminat més de 40.000 tones de sucre i 6.200 tones de greixos saturats des de 2014
  • Hem eliminat més de 15.000 tones de sal des de 2012
  • Hem augmentat la quantitat d'aliments enriquits amb micronutrients fins als 174 mil milions en 2017
  • El 99,8% de la nostra cartera de productes no conté àcids grassos trans (TFA)

També ens hem marcat els següents compromisos per a 2020:

  • Afegir 750 milions de racions (80g) de vegetals
  • Afegir als productes com a mínim 300 milions de racions (16 g) de cereals rics en fibra, llegums, fruita seca i llavors
  • Reduir encara més els sucres en un 5%
  • Reduir encara més la sal en un 10%
  • Acabar de complir el nostre compromís realitzat en 2014 de reduir els greixos saturats en un 10% en els principals productes que no compleixen amb les recomanacions de l'OMS

2) Inspirar amb programes i serveis d'ajuda

Els pares i cuidadors necessiten ajuda per a criar els nens amb hàbits alimentaris i d'estil de vida més saludables. Desenvolupem programes i serveis en línia per a proporcionar-los coneixements nutricionals, receptes saludables i consells pràctics.

L'any 2018, els programes de Nestlé for Healthier Kids van arribar a 29 milions de nens en 86 països de tot el món.

Nutriplato, una iniciativa de Nestlé Espanya en el marc de Nestlé for Healthier Kids

¿Què es el Nutriplato?

Nutriplato és un mètode d’educació nutricional àgil i senzill, únic a Europa, que té l’objectiu de promoure una alimentació saludable i equilibrada entre els infants, contribuint a la prevenció de l’obesitat infantil.

El mètode neix d’una col•laboració, pionera a Espanya, entre els experts de nutrició de Nestlé Espanya i l’Hospital Sant Joan de Déu de Barcelona, i es dirigeix a pares i professionals de la salut.

Nutriplato, molt més que un plat

El mètode Nutriplato inclou:

Un plat didàctic

  • De mida real i pensat per nens de 4 a 12 anys.
  • Mostra les proporcions adequades dels grups d’aliments que han de formar part del dinar i el sopar.

Imatge del Nutriplato

Una guia

  • Indica com utilitzar el plat per seguir el mètode de manera òptima.
  • Conté informació pràctica com la mida adequada de les racions segons l’edat de l’infant o bé les funcions dels diferents grups d’aliments.
  • Inclou un receptari amb plats deliciosos i equilibrats adaptats a dues etapes: de 3 a 6 anys i de 7 a 12 anys.

Guía del Nutriplato

La web www.nutriplatonestle.es

  • Ofereix tota la informació sobre el mètode Nutriplato.
  • Permet sol·licitar el plat didàctic.
  • Facilita material multimèdia, consells pràctics i altres serveis per consolidar bons hàbits a taula.

Guía del Nutriplato

Més info: www.nutriplatonestle.com

Fonts:

  1. La qualitat general de l’alimentació va resultar ser més bona entre els estudiants canadencs de cinquè curs que ajudaven a preparar els àpats, com a mínim, un cop a la setmana, en comparació amb els que no ajudaven mai a preparar els àpats a casa (Chu YL et al. J Nutr Educ Behav. 2014; 46: 304-8)
  2. Un estudi transversal fet a Austràlia va demostrar que els nens (no les nenes) amb un patró alimentari “saludable” s’implicaven més a ajudar a preparar àpats que els nens amb un patró d’alimentació superenergètica (Leech RM et al. Appetite. 2014; 75: 64-70)
  3. Ajudar a cuinar s’associava positivament a l’adhesió a una dieta mediterrània saludable en alumnes de 7è a 9è curs, a Portugal (Leal FM et al. Persp in Pub Health. 2011; 131: 283-7)
  4. Els estudiants canadencs de cinquè curs que ajudaven habitualment a preparar els àpats a casa menjaven 1,4 més porcions de fruites i verdures al dia (combinades) que els estudiants que no preparaven mai els àpats (Chu YL et al. J Nutr Educ Behav. 2014; 46: 304-8)
  5. Els infants japonesos (de 10 a 11 anys) que ajudaven a preparar el menjar a casa tenien més probabilitats de menjar vegetals i fruites cada dia que els que no en preparaven (Nozue M et al. Nutr Res Pract. 2016; 10: 359-63)
  6. La participació d’infants petits (2-5 anys) en la preparació de menjars augmentava la seva freqüència d’ingesta de fruites i verdures (Shim JE et al. J Nutr Educ Behav. 2016; 48: 311-7)
  7. Ajudar a cuinar àpats habitualment s’associava a un augment del 10 % en la preferència per les verdures en estudiants de cinquè grau al Canadà (Chu YL et al. Pub Health Nutr. 2013; 16: 108-12)
  8. Més implicació o estimulació per part de mares i pares perquè els infants ajudessin a preparar aliments es va associar positivament a la preferència per les verdures en infants de 3 a 7 anys (Vollmer RL i Baietto J. Appetite. 2017; 113: 134-40)
  9. Els preescolars estaven més disposats a menjar verdures quan ajudaven a preparar receptes amb verdures (Ugalde M et al. JMIR Serious Games. 2017; 5: e20)