Explica'ns les teves queixes

Els Principis Corporatius Empresarials de Nestlé reflecteixen el nostre compromís amb una cultura de compliment sòlida, sostenible i profundament arrelada al nostre model de negoci amb el propòsit de crear valor compartit per a la societat i per als accionistes.

Amb la finalitat de garantir que les activitats de Nestlé s’adeqüen als nostres Principis Corporatius Empresarials i a la legalitat vigent, Nestlé està disposada a prendre totes les mesures necessàries. Tu pots ajudar-nos a aconseguir aquest objectiu.

El nostre canal de denúncies externes, denominat "Explica'ns", és una via de comunicació directa per informar de possibles situacions contràries als nostres Principis Corporatius Empresarials.


IMPORTANT: Tingues en compte que les teves queixes relacionades amb productes o serveis s’han de comunicar a través del nostre formulari de contacte o trucant al nostre Servei d'Atenció al Consumidor.


CONTACTA AMB NOSALTRES



Com reportar situacions contràries als Principis Corporatius de Nestlé?

EXPLICA'NS, el nostre canal de denúncies externes, està sempre actiu (24h/365 dies).

  1. Pots optar per utilitzar un formulari que apareix a la web o trucar a un número de telèfon gratuït i deixar un missatge de veu.
    El procediment de tractament per a ambdues opcions és el mateix.

    A través d'aquesta pàgina web
    Reporta les teves queixes a Nestlé
    A continuació, hauràs d'introduir aquest codi d'accés: 11021
    Si ho desitges, pots adjuntar documents. L'informe que hagis presentat es farà arribar a Nestlé.

    A través de trucada telefònica:
    Truca al 900-973174 i introdueix el codi d'accés 76260.
    La trucada no serà atesa per un operador. Un sistema de correu de veu gravarà el missatge que serà remès a Nestlé.
  2. En tots dos casos, rebràs un número d'identificació. Si us plau, recorda anotar-lo i guardar-lo.
  3. Aquest número d'identificació serà la teva clau personal per al canal de denúncies externes de situacions contràries als Principis Corporatius de Nestlé i per a l'informe que hagis presentat. Aquest número d'identificació et permetrà realitzar un seguiment sobre l'estat actual del teu cas concret i et permetrà proporcionar informació addicional. Pot ser que se't demani introduir aquest número cada vegada que accedeixis al sistema.
  4. Adquirim un compromís seriós en relació amb el teu cas particular i et garantim que prendrem les mesures oportunes que es requereixin. Així mateix, et mantindrem informat en tot moment sobre l'evolució de la denúncia.
  5. En qualsevol moment, pots tornar a entrar a la pàgina web (introduint el codi d'accés 11021 de nou) per seguir l'evolució del cas usant la teva clau personal.

Reporta les teves queixes a Nestlé



Què passa un cop he enviat el meu informe?

1. Confirmació de recepció

Et confirmarem la recepció de l’informe en el termini de cinc dies hàbils. Aquest termini pot ser superior si l’informe s’ha enviat en un dia festiu. Si l’informe inicial no inclou evidències suficients, et contactarem per demanar-te que ens proporcionis més proves.
Un cop presentat l’informe, rebràs un número de cas individual. Aquest número et permetrà fer un seguiment del progrés de l’informe quan estiguis connectat al nostre sistema. Si us plau, fes un seguiment de l’informe.

2. Classificació

Tots els informes que rebem s’estudien en detall. Si l’informe es creïble i inclou evidències suficients, s’obrirà una investigació. Després, en la majoria dels casos, el cas s’assignarà al nostre responsable de Compliment del Mercat. El responsable de Compliment del Mercat de la regió/país on s’ha produït l’incident liderarà la investigació.

3. Escalat

Els informes que continguin acusacions greus s’enviaran al Cap de zona d’Afers Legals i Compliment i, si escau, al Departament Jurídic d’Empreses Gestionades Globalment. També s’informarà el Director de Compliment del Grup si l’informe conté denúncies de:

(i) deshonestedat, activitats delictives, llei antimonopoli / de competència, o qüestions relacionades amb comptabilització d’ingressos, corrupció, suborn o frau significatiu;

(ii) conducta indeguda per part de membres de l’equip d’alta direcció de Nestlé;

(iii) assumptes que puguin afectar negativament la reputació o la imatge pública de Nestlé;

(iv) incompliment per part de Nestlé dels seus compromisos públics de Creació de Valor Compartit com, entre altres, el respecte i la promoció dels Drets Humans i l’adhesió als procediments líders del sector de Nestlé pel que fa a la comercialització responsable dels substituts de la llet materna.

4. Investigació confidencial

La investigació es durà a terme amb coherència i confidencialitat; només es veuran implicades les persones imprescindibles. Els nostres responsables de Compliment poden realitzar entrevistes confidencials a treballadors, contractistes o qualsevol altra persona que considerin rellevant per a la investigació.

5. Decisió i comunicació

Un cop analitzats els resultats de la investigació, decidirem si s’ha produït una infracció i, en cas afirmatiu, adoptarem les mesures pertinents. T’ho farem saber oportunament.

Informació important

  • Compromís de no represàlia: Nestlé prohibeix les represàlies de qualsevol tipus contra els treballadors que comuniquin una queixa de bona fe. Qualsevol persona que intenti prendre represàlies contra un treballador pel fet d’haver comunicat una queixa de bona fe pot enfrontar-se a una acció disciplinària, que inclou la possibilitat d’acomiadament. Nestlé també protegeix els drets de la persona acusada.

  • Per facilitar que la nostra companyia dugui a terme investigacions viables i eficaces, inclou una descripció detallada de l’incident (qui, què, quan, com) i evidències justificatives (per exemple, còpies de documents, captures de pantalla o noms de testimonis) que puguin corroborar el teu informe. Tingues en compte que no es poden investigar declaracions generals.