La presència de Nestlé a Espanya

Primera fàbrica de Nestlé a Espanya, La Penilla (Cantàbria)

El 1905, Nestlé España va instal·lar la seva primera fàbrica a La Penilla (Cantàbria), dedicada inicialment a l’elaboració de Farina Làctia Nestlé i, al cap de poc, a la de Llet Condensada La Lechera. Tots dos productes, únics en el seu gènere aleshores, van tenir un paper molt important en l’alimentació infantil.

Aquesta activitat pren entitat jurídica en constituir-se a Barcelona, el 1920, la Sociedad Nestlé, Anónima Española de Productos Alimenticios, denominació que el 1995 canvia per la de Nestlé España S.A.

Agafant com a punt de partida el centre productor de La Penilla, al qual s’incorpora la fabricació de les xocolates el 1928, la xarxa industrial de Nestlé va anar creixent. Actualment, Nestlé disposa a Espanya d’un total de 11 centres de producció repartits arreu del país.

Nestlé, amb una plantilla mitjana de 5.350 persones, avui està present a sectors molt diversos de l’alimentació i ofereix al consumidor una gamma de productes alimentaris molt àmplia i diversa que, en un moment o altre de la vida, formen part dels seus hàbits de consum: aliments infantils, làctics, xocolates, cafès i begudes a base de cereals, productes culinaris, cereals per a l’esmorzar, gelats, ultracongelats, aigües minerals i especialitats de nutrició clínica. També té una important presència en el mercat d’aliments i productes per a la cura d’animals de companyia.

Amb una facturació de 2.166 milions d’euros el 2015, Nestlé és el líder del mercat en una àmplia gamma de productes. El 44% de la xifra de negoci prové de l’exportació, el principal destí de la qual són altres països d’Europa.

Estructura

Nestlé España, amb seu a Esplugues de Llobregat (Barcelona), gestiona una àmplia gamma de productes. Està estructurada en diverses Direccions que s’assisteixen entre si. Unes, d’àmbit corporatiu, s’ocupen de les àrees de comunicació, financera, de producció, de recursos humans, supply chain i de vendes. Altres concentren la seva activitat en la gestió de les diverses gammes de productes.

A més a més, a Espanya hi ha altres societats del Grup: Cereal Partners España, Davigel España, Nestlé Waters España, Nestlé Purina PetCare España i Nespresso.

Presència a Espanya

El 1905, Nestlé va instal·lar la seva primera fàbrica a Espanya, a La Penilla (Cantàbria). Primer dedicada a l’elaboració de Farina Làctia Nestlé i, al cap de poc, a la Llet Condensada La Lechera, avui dia segueix essent un dels centres de producció més importants de l’empresa. Actualment Nestlé disposa d’un total de 11 centres de producció distribuïts en set comunitats autònomes.

Estan situats a Pontecesures (Pontevedra), Gijón i Sevares (Astúries), La Penilla (Cantàbria), Araia (Àlaba), Girona i Viladrau (Girona), Castellbisbal (Barcelona), Reus (Tarragona), Miajadas (Càceres) i Herrera del Duque (Badajoz).

Vendes 1

Malgrat el complex entorn del mercat en què ha desenvolupat la seva activitat en 2015, Nestlé ha aconseguit mantenir pràcticament la seva xifra de negocis amb unes vendes totals de 2.166 milions d'euros, que suposen un creixement del 4,5% respecte a l'exercici anterior, en termes comparables2. El pes de la innovació va aportar un 15,3% a la xifra de vendes totals.

Les vendes realitzades al mercat espanyol van créixer un 2,9%, situant-se en 1.555 milions d'euros. Positiva evolució de les exportacions que van créixer un 8,9% i van sumar un total de 611 milions d'euros, gràcies a l'alta competitivitat de les seves 11 fàbriques espanyoles en les que ha continuat invertint.

L’equip humà

A Espanya, Nestlé dóna feina directa a 5.350 persones. L’àmplia gamma de productes i mercats, així com la diversitat de qualificacions necessàries per cobrir els diversos llocs de treball, permet oferir oportunitats a persones de formació molt diversa.

La motivació de l’equip humà és una preocupació constant. La política de promoció interna, aplicada amb gran èxit a l’empresa, fa de la formació una de les eines més importants per garantir la competitivitat dels recursos humans.

A la seva seu central, Nestlé España disposa d’un centre de formació propi, l’activitat del qual es complementa amb la que es duu a terme a les fàbriques i al centre internacional de Rive-Reine, a Suïssa. En casos molt específics també es recorre a institucions externes. Anualment s’imparteixen al voltant de 160.000 hores de formació en horari laboral.

Descarrega el nostre dossier de premsa en PDF (284 KB)

(1) Aquestes dades reflecteixen l'activitat comercial conjunta de Nestlé España SA, Productes del Cafè SA, Gelats i Postres SA, Davigel España SA (fins l'1 de Novembre de 2015), Nestlé Purina PetCare Espanya SA, i Cereal Partners Espanya AEIE (50%).

(2) Les dades corresponents a l'exercici 2015 exclouen els negocis de La Cocinera a partir de l'1 d'Abril, data de la seva venda al grup Findus, i de Davigel España a partir de l'1 de Novembre de 2015, data en que va pasar a Brakes Group en una operació d'àmbit europeu. A efectes comparatius, les dades 2014 han sigut recalculats amb igual criteri.

Malgrat el complex entorn en què ha desenvolupat la seva activitat el 2015