Gestió del capital humà

Centro de formación en Reve Rain

L'empresa considera el seu equip humà com un factor clau de l'èxit, i dedica importants recursos per proporcionar eines de desenvolupament personal i professional als seus empleats.

Els recursos humans acompleixen un paper essencial en la concepció i posada en marxa d'estratègies que tinguin un impacte sobre els resultats econòmics, financers i sobre la reputació de l'empresa.

Gestió del talent

L'objectiu de la direcció de Recursos Humans de Nestlé és l'atracció i la retenció del talent, potenciant els valors de la companyia. Igualment, resulta necessari augmentar la flexibilitat en l'organització, orientar-se al canvi, focalitzar-se al desenvolupament dels recursos humans i prioritzar el de les persones.

Es tracta de definir una organització més flexible, simple i eficient, en què les persones estiguin per davant de l'estructura de l'empresa i es converteixin en protagonistes del canvi.


El repte de la gestió de persones

Una organització adaptada als nous reptes mitjançant dues figures creades a Recursos Humans per abordar els reptes actuals en la gestió de les persones:

  • Els Business Partners, que analitzen les estratègies dels negocis, valoren els impactes i les mancances en les persones i en l'organització i aporten solucions de reorganització dels departaments, noves contractacions, canvis a les funcions o als rols i necessitats de formació
  • Els Centres Centres d'Expertise, que s'encarreguen de les funcions transversals i que afecten a tota l'organització. La seva comesa és alinear les pràctiques i processos relatius a la seva funció, així com garantir l'ús de les millors eines i processos del mercat

Existeixen tres Centres d'Expertise en Nestlé que s'encarreguen de:

  • Selecció, formació i desenvolupament
  • Remuneració i beneficis extrasalarials
  • Relacions laborals