Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.
Sort by
Sort by

La nostra estratègia de packaging

Estación de relleno de comida para mascota

Ens comprometem a contribuir a un futur lliure de residus.

La nostra visió és que cap dels nostres envasos acabi en un abocador o com a escombraries. Estem ajudant a crear un futur en el qual els envasos dissenyats intel·ligentment, els nous materials innovadors, una millor infraestructura de reciclatge i els envasos reutilitzables o emplenables puguin evitar els residus en els sòls i en els oceans. Aquest objectiu és ambiciós, però estem decidits a aconseguir-lo.

És necessària la participació de tots els nivells de la societat. Com a membre de la iniciativa Nova Economia del Plàstic de la Fundació Ellen MacArthur, estem compromesos a exercir un paper actiu en el desenvolupament d'esquemes de recol·lecció, classificació i reciclatge que funcionin bé en tots els països en els quals operem. La bretxa global d'infraestructura és significativa i no està sota el nostre control immediat - però estem treballant per a modelar sistemes reeixits de recol·lecció i recuperació de recursos amb socis a tot el món.

Advoquem activament per una millor regulació harmonitzada dels recursos post-consum i demanem als governs que accelerin el progrés en el desenvolupament de la infraestructura. Advoquem per un Tractat jurídicament vinculant de les Nacions Unides sobre la Contaminació Plàstica, que esperem que condueixi a noves regulacions nacionals harmonitzades.

 

 

Com treballem per reduir el nostre packaging

Title
Envasos reciclables, reutilitzables i/o compostables*

Subtitle
Percentatge

Title
Envasos fabricats amb materials reciclats i/o renovables*

Subtitle
Percentatge
872.9 quilotons

La nostra estratègia de packaging de cinc pilars

La nostra estratègia d'envasament es basa en la ciència i es beneficia de la tasca líder de la indústria de l'Institut Nestlé de Ciències de l'Embalatge, que és l'únic institut de recerca d'aquest tipus a la indústria alimentària. Creat el 2019, compta amb uns 50 especialistes en envasos dedicats al desenvolupament de la propera generació de materials d'embalatge sostenibles.

L'Institut està ajudant a desenvolupar la manera com es dissenyen els envasos. Està desenvolupant sistemes d'envasament emplenables o reutilitzables, dissenyant materials d'embalatge simplificats o reciclats i desenvolupant papers de barrera d'alt rendiment i materials d'origen biològic, compostables i biodegradables.

La nostra estratègia s'estructura entorn de cinc pilars:

Pilar 1

Menys packaging - Reduir

Volem utilitzar menys material d'embalatge, incloent-hi menys plàstic verge, que planegem reduir en un terç per al 2025 respecte a la nostra línia de base del 2018.

Alguns exemples de com ho estem fent inclouen l'eliminació de tapes de plàstic innecessàries, accessoris, capes i pel·lícules, i en alguns països, l'eliminació gradual dels articles d'embalatge que no es reciclen àmpliament.

Llancem diverses innovacions d'envasament a Llatinoamèrica: redissenyem els nostres paquets de bastonets de cafè de Nescafé i Mahler Bouillon per reduir el plàstic utilitzat en els envasos en més de 200 tones combinades.

A la Xina, Nescafé va reduir lleugerament el pes de les ampolles de cafè llestes per beure, cosa que va permetre estalviar 1733 tones de plàstics a l'any.

Pilar 2

Menys packaging - Reutilització i recàrrega

Per eliminar la necessitat d'envasos d'un sol ús, estem treballant per eliminar els plàstics no reciclables i invertint en sistemes de lliurament innovadors i alternatius.

Moltes d'aquestes solucions ja s'utilitzen en mercats de tot el món, incloent-hi els dispensadors recarregables a Indonèsia, que s'han desenvolupat amb el soci tècnic Algramo i les incubadores sense ànim de lucre Enviu. Els nous sistemes s'han posat a prova per a Milo i Koko Krunch en col·laboració amb minoristes locals d'Indonèsia.

A Alemanya hem estat fent un pilot amb la start-up Circolution. Treballant en diverses botigues d'alimentació, l'equip va provar nous envasos d'acer inoxidable reutilitzables estandarditzats per a Nesquik, que es poden integrar amb la infraestructura existent de devolució i neteja.

Per a l'embalatge de transport, les innovacions ens han ajudat a reemplaçar l'embolcall de plàstic als palets, mentre canviem a caixes d'enviament reutilitzables.

Reconeixem que queda molt per fer i estem treballant amb diferents grups de treball durant la cadena de valor, com el Consumer Goods Forum i la Fundació Ellen MacArthur.

Pilar 3

Millor embalatge - Redisseny

Col·laborem amb socis industrials per desenvolupar nous materials d´embalatge i solucions.

A finals de 2021, havíem eliminat totes les palletes de plàstic dels nostres productes, desenvolupant opcions en paper com a material alternatiu.

En tot el nostre portfoli, estem avaluant contínuament els nostres materials i provant i introduint alternatives, com el paper reciclable per a cubs de brou de Maggi a França, per reemplaçar els embolcalls de múltiples materials.

El nostre objectiu és dissenyar el 100% dels nostres envasos de plàstic per al seu reciclatge i estem eliminant gradualment els materials no reciclables. A finals de 2024, el 86,4% dels nostres envasos de plàstic s'havien dissenyat per ser reciclats.

Pilar 4

Un millor sistema - Reciclar

Treballem per a ajudar a eliminar les deixalles plàstiques en el medi ambient en el marc de les nostres operacions globals.

Donem suport a les infraestructures de recollida, classificació i reciclatge als països on es venen els nostres productes i, en alguns països, pretenem recollir i reciclar la mateixa quantitat de plàstic que utilitzem als nostres productes sota el principi "d'una tona dins, una tona fora".

Per exemple, a Malàisia, Nestlé va unir forces amb la ciutat de Petaling Jaya per llançar un programa de recol·lecció i reciclatge porta a porta com una iniciativa de recuperació voluntària. Aquest programa pioner ha estat reconegut tant pel Programa per al Medi Ambient (PNUMA) com pel Ministeri de Medi Ambient de Malàisia com a exemple de pràctica òptima de separació en origen.

Pilar 5

Millor sistema - Repensar els comportaments

Abordar el desafiament dels residus plàstics requereix un canvi fonamental de comportament per part de tots nosaltres, incloent-hi Nestlé, socis minoristes, proveïdors i consumidors.

Hem posat en marxa la formació en Sostenibilitat d'envasos per als nostres empleats, i el nostre objectiu és educar i animar a uns altres a través d'una àmplia gamma de programes i campanyes, ajudant a tothom a imaginar un futur lliure de residus. Alguns exemples són els vídeos del programa de recol·lecció de càpsules de Nespresso, la plataforma digital Dove Lo Butto a Itàlia, que ajuda als clients a identificar la ubicació més propera per eliminar els residus d'envasos, i les campanyes d'educació del consumidor de Nescafé Dolce Gusto a Alemanya i Mèxic. 
Als Estats Units, Nestlé Health Science ha eliminat els segells de tapa superior difícils de recol·lectar i reciclar per a vitamines i suplements. Les nostres marques Pure Encapsulations i Atrium Innovations van donar suport a la innovació amb una campanya digital.

Al Brasil, França i Suïssa les nostres marques de cafè Nescafe Dolce Gusto i Nespresso van llançar càpsules de cafè compostables. Una campanya digital, juntament amb informació sobre els envasos que fomenta la separació dels residus orgànics domèstics i els materials compostables, va sensibilitzar als consumidors.

En els nostres envasos, hem estandarditzat la nostra comunicació en la part posterior de l'envàs per a tots els productes, amb la finalitat de garantir que guiem als consumidors perquè «es desfacin dels residus de manera correcta». Aquest esforç va començar el 2023 i continua amb cada redisseny dels envasos. Això inclou: a) Declaracions mediambientals (declaracions, símbols o gràfics) per als envasos que indiquen un aspecte mediambiental dels nostres envasos o d'un component de l'envàs (per exemple, contingut reciclat); b) Composició material de l'envàs per a facilitar la classificació del consumidor; c)Instruccions sobre com eliminar l’envàs correctament.; d) Informació sobre el final de la vida útil de l'envàs (per exemple, reciclable, reutilitzable), incloent-hi el logotip dels programes de gestió de residus d'envasos establerts en col·laboració amb tercers.