Nescafé Plan
EL NOSTRE COMPROMÍS
El Nescafé Plan
El café és un dels productes més importants de Nestlé. A escala mundial, la demanda de cafè segueix augmentant. Nescafé és una de les marques de cafè més populars: Una de cada set tasses de cafè, és Nescafé.
No obstant això, molts caficultors viuen en la incertesa. La salut dels seus cultius i els seus ingressos estan sota amenaça permanent. Per això, fa deu anys Nestlé va llançar el Nescafé Plan per millorar la qualitat de vida dels caficultors. . El pla va ajudar a millorar els ingressos dels caficultors, a reduir l'impacte mediambiental de les finques cafeteres i a augmentar el benestar de les comunitats cafeteres a molts països com el Brasil, Colòmbia, Costa d'Ivori, Kenya, Mèxic, Filipines o Vietnam. Nestlé ha invertit 350 milions de francs suïssos en el Nescafé Plan des del seu llançament.
Sobre la base del progrés significatiu durant l'última dècada, Nestlé es compromet a augmentar els seus esforços en sostenibilidad.
Els nostres objectius
El 2025, Nescafé espera tenir cafè 100% d'origen responsable, amb traçabilitat fins al grup de finques cafeteres on es va conrear. El cafè estarà verificat o certificat per organitzacions independents.
Nescafé reduirà i eliminarà les emissions de carboni de d'on obté el cafè i en totes les seves operacions. Nescafé també utilitzarà envasos amb un menor impacte mediambiental. Aquests són passos concrets que, entre molts altres, ajudaran a Nestlé a assolir el seu compromís d'aconseguir que tots els seus envasos siguin reciclables o reutilitzables el 2025 i la seva ambició d'aconseguir zero emissions netes per al 2050.
El soci de Nescafé, Rainforest Alliance, avalua les activitats en les regions de proveïment de cafè a tot el món per garantir que tinguin un impacte positiu en la vida dels caficultors. Rainforest Alliance monitora regularment l'adopció de bones pràctiques per part dels caficultors i l'evolució d'indicadors relacionats, com la productivitat.
"La nostra aliança amb Nestlé a través del Nescafé Plan tracta de millorar i optimitzar el cultiu de cafè. Treballant al costat de Rainforest Alliance en formació, monitoratge i avaluació, Nescafé ha utilitzat informació i experiència per adaptar les seves pròpies activitats a les dels caficultors. Estem encantats d'acompanyar-los en aquest viatge", declara Alex Morgan, Chief Markets Officer de Rainforest Alliance.
Nescafé Plan: resultats
Mitjançant la implementació del Nescafé Plan des de 2010, Nestlé ha aconseguit el següent:
- Actualment, el 75% del cafè per als productes Nescafé s'obté de manera responsable.. Només el 2020, Nescafé va comprar més de 649.000 tones de cafè d'origen responsable, el volum més gran d'un sol comprador de cafè;
- Ha distribuït 235 milions de plàntules de cafè d'alt rendiment i resistents a malalties, superant l'objectiu inicial de 220 milions. Això ha contribuït a la renovació de gairebé 120.000 hectàrees de finques cafeteres a tot el món;
- Ha desenvolupat i llançat 15 noves varietats de cafè Aràbiga i Robusta en cinc països: Mèxic, Colòmbia, Equador, Filipines i Tailàndia, oferint així una major productivitat, resiliència i qualitat;
- Ha realitzat més de 900.000 sessions de formació per a caficultors sobre bones pràctiques agrícoles. Els objectius eren optimitzar la productivitat i els costos, millorar la qualitat i reduir la petjada mediambiental mitjançant mètodes eficients de reg o tècniques de poda;
- Han empoderat a més de 10.000 dones i joves agricultors mitjançant programes de lideratge i formació sobre planificació econòmica de la llar;
- Han reforçat les habilitats comercials de més de 10.000 caficultors amb un enfocament específic en l'educació financera, la comptabilitat i l'esperit emprenedor.
Nestlé publicarà un nou i ampliat full de ruta de sostenibilitat per a Nescafé abans que acabi l'any. La companyia seguirà treballant diligentment per fomentar un sector cafeter més sòlid i sostenible.