Nescafé Plan

EL NOSTRE COMPROMÍS

Promovem el cultiu sostenible del cafè i el desenvolupament de les àrees rurals on es produeix i es conrea. També donem suport a centenars de milers de caficultors que treballen amb nosaltres, per tal de millorar la seva economia i donar suport a les comunitats locals.
Hombre recolectando café

 

El Nescafé Plan

El café és un dels productes més importants de Nestlé. A escala mundial, la demanda de cafè segueix augmentant. Nescafé és una de les marques de cafè més populars: Una de cada set tasses de cafè, és Nescafé.

No obstant això, molts caficultors viuen en la incertesa. La salut dels seus cultius i els seus ingressos estan sota amenaça permanent. Per això, fa deu anys Nestlé va llançar el Nescafé Plan per millorar la qualitat de vida dels caficultors. . El pla va ajudar a millorar els ingressos dels caficultors, a reduir l'impacte mediambiental de les finques cafeteres i a augmentar el benestar de les comunitats cafeteres a molts països com el Brasil, Colòmbia, Costa d'Ivori, Kenya, Mèxic, Filipines o Vietnam. Nestlé ha invertit 350 milions de francs suïssos en el Nescafé Plan des del seu llançament.

Sobre la base del progrés significatiu durant l'última dècada (pdf, 4Mb), Nestlé es compromet a augmentar els seus esforços en sostenibilidad.

Descarrega el nostre informe

Informe dels 10 anys de Nescafé Plan
Nescafé Plan

Juntament amb els nostres socis i 230 agrònoms de Nescafé, hem millorat l'eficiència i les pràctiques agrícoles a les finques cafeteres, cosa que ha permès als caficultors obtenir un preu superior pel cafè cultivat de manera sostenible. Hem diversificat les fonts d'ingressos dels caficultors per reduir la seva dependència dels monocultius i fer-los més resilients. Però no ens aturarem aquí. Els nostres programes evolucionaran cap a millors condicions socials i als voltants de les finques cafeteres. Redoblarem els nostres esforços en matèria de drets laborals, protecció infantil i empoderament de joves i dones

Philipp Navratil
Philipp Navratil Senior Vice President, Head of Beverages Strategic Business Unit

 

Els nostres objectius

El 2025, Nescafé espera tenir cafè 100% d'origen responsable, amb traçabilitat fins al grup de finques cafeteres on es va conrear. El cafè estarà verificat o certificat per organitzacions independents.

Nescafé reduirà i eliminarà les emissions de carboni de d'on obté el cafè i en totes les seves operacions. Nescafé també utilitzarà envasos amb un menor impacte mediambiental. Aquests són passos concrets que, entre molts altres, ajudaran a Nestlé a assolir el seu compromís d'aconseguir que tots els seus envasos siguin reciclables o reutilitzables el 2025 i la seva ambició d'aconseguir zero emissions netes per al 2050.

El soci de Nescafé, Rainforest Alliance, avalua les activitats en les regions de proveïment de cafè a tot el món per garantir que tinguin un impacte positiu en la vida dels caficultors. Rainforest Alliance monitora regularment l'adopció de bones pràctiques per part dels caficultors i l'evolució d'indicadors relacionats, com la productivitat.

"La nostra aliança amb Nestlé a través del Nescafé Plan tracta de millorar i optimitzar el cultiu de cafè. Treballant al costat de Rainforest Alliance en formació, monitoratge i avaluació, Nescafé ha utilitzat informació i experiència per adaptar les seves pròpies activitats a les dels caficultors. Estem encantats d'acompanyar-los en aquest viatge", declara Alex Morgan, Chief Markets Officer de Rainforest Alliance.

 

Nescafé Plan: resultats

Mitjançant la implementació del Nescafé Plan des de 2010, Nestlé ha aconseguit el següent:

  • Actualment, el 75% del cafè per als productes Nescafé s'obté de manera responsable.. Només el 2020, Nescafé va comprar més de 649.000 tones de cafè d'origen responsable, el volum més gran d'un sol comprador de cafè;
  • Ha distribuït 235 milions de plàntules de cafè d'alt rendiment i resistents a malalties, superant l'objectiu inicial de 220 milions. Això ha contribuït a la renovació de gairebé 120.000 hectàrees de finques cafeteres a tot el món;
  • Ha desenvolupat i llançat 15 noves varietats de cafè Aràbiga i Robusta en cinc països: Mèxic, Colòmbia, Equador, Filipines i Tailàndia, oferint així una major productivitat, resiliència i qualitat;
  • Ha realitzat més de 900.000 sessions de formació per a caficultors sobre bones pràctiques agrícoles. Els objectius eren optimitzar la productivitat i els costos, millorar la qualitat i reduir la petjada mediambiental mitjançant mètodes eficients de reg o tècniques de poda;
  • Han empoderat a més de 10.000 dones i joves agricultors mitjançant programes de lideratge i formació sobre planificació econòmica de la llar;
  • Han reforçat les habilitats comercials de més de 10.000 caficultors amb un enfocament específic en l'educació financera, la comptabilitat i l'esperit emprenedor.

Nestlé publicarà un nou i ampliat full de ruta de sostenibilitat per a Nescafé abans que acabi l'any. La companyia seguirà treballant diligentment per fomentar un sector cafeter més sòlid i sostenible.